Światowy Dzień Wellbeingu to międzynarodowe święto poświęcone promowaniu zdrowia i dobrostanu. To okazja do skoncentrowania się na działaniach wspierających równowagę pomiędzy pracą a życiem i jednocześnie szansa, aby pokazać naszemu zespołowi: ‘hej, widzę Cię i dziękuję, że jesteś!”. Pamiętajmy – kultura wdzięczności wzmacnia dobrostan, podnosi morale i tworzy pozytywne środowisko pracy.
Jak możemy uczcić ten dzień w miejscu pracy? Oto kilka pomysłów od nas 🙂
Wyzwanie wellbeingowe
Rozpocznijcie świętowanie od energicznego wyzwania w pracy, np. rywalizacji w zakresie liczby kroków. Aby zmotywować pracowników do tego typu aktywności, warto przygotować atrakcyjne nagrody – może to być “healthy box”, dodatkowy dzień wolny albo voucher na wyjazd regeneracyjny.
Zdrowie w kubku
Wymieńcie klasyczne, “biurowe” przekąski i napoje na zdrowsze alternatywy. Z “menu” For Good Health proponujemy szczególnie Legal Drinks (soki tłoczone z jabłek z dodatkiem innych, zdrowych składników) oraz Tea Bar (napary ziołowe odpowiadające na typowe dolegliwości dnia codziennego – stres, spadek energii czy potrzebę detoksu).
Edukacja prozdrowotna
Dzień Wellbeingu to świetny czas na zorganizowanie warsztatów lub webinaru, który będzie stanowić doskonały impuls dla pracowników do wprowadzenia zdrowych zmian – w obszarze diety, aktywności fizycznej oraz aktywności psychicznej – prewencji antystresowej czy treningu uważności.
Koniec z bezruchem!
Przerwa od pracy to must have, a połączenie przerwy z aktywnością fizyczną to sposób na „doenergetyzowanie” swojego dnia w pracy! Wiemy jednak, że wykrzesanie w sobie motywacji bywa trudne – szczególnie, gdy czyhają na nas calle i taski. Doskonałym pomysłem, aby pobudzić zaangażowanie zespołu, jest zorganizowanej Aktywnej Przerwy animowanej przez trenera. Sportowy wodzirej w nienachalny, ale skuteczny sposób zachęca pracowników do wstania zza biurka.
Strefa Relaksu
Chcesz, aby Dzień Wellbeingu był świętowany w biurze? Przyklaskujemy i podpowiadamy rozwiązanie – Strefa Relaksu. Strefa może mieć charakter Chill Zone, Power Zone lub Zen Zone. Wszystko zależy od oczekiwań i potrzeb pracowników. Do dyspozycji natomiast mamy takie atrakcje jak: masaże pleców i dłoni, Tea Bar, Legal Drinks (bar z sokami), konsultacje dietetyczne i fizjoterapeutyczne, zajęcia sportowe.
Jak krok po kroku zorganizować Wellbeing Day?
Oto 6 kroków, które pomogą Ci zorganizować znakomity dzień dobrego samopoczucia dla Twoich pracowników:
1. Dopasuj do celów
Najważniejsze jest, aby Wellbeing Day harmonizował się ze strategią firmy. Chcesz zmniejszyć absencję? Postaw na aktywność fizyczną w biurze. A może przewlekły stres jest problemem dla pracowników? Zagwarantuj im dostęp do webinarów o tematyce dobrostanu psychicznego. Dobierając ofertę aktywności warto również zwrócić uwagę na grupę docelową. Przykładowo, dla pracowników produkcyjnych warsztaty o ergonomii mogą przyczynić się do poprawy kondycji fizycznej i zmniejszenia ryzyka kontuzji. Natomiast pracownicy biurowi często odczuwają problemy związane z długotrwałym siedzeniem i napięciem mięśni. Dla nich odpowiednie może okazać się przeprowadzenie sesji masażu dedykowanego obszarom pleców, karku oraz dłoni.
2. Słuchaj pracowników
By zorganizować udany i “przyciągający” Wellbeing Day, nie zapominaj o uwzględnieniu potrzeb pracowników. To kluczowy element, który pozwoli uczynić to wydarzenie naprawdę wartościowym dla każdego uczestnika. Rozważ przeprowadzenie ankiet, w których pracownicy mogą wyrazić swoje preferencje dotyczące dziedzin zdrowia i samopoczucia. To doskonały sposób na uzyskanie konkretnej informacji o tym, co interesuje ich najbardziej. Przykładowo, z ankiet przeprowadzanych przez zespół For Good Health wynika, że – oprócz masaży biurowych (one zawsze są na górze listy) – pracownicy chcieliby wprowadzić do swoich organizacji takie rozwiązania jak:
Ankieta przeprowadzona w okresie 01.01.2023 – 31.07.2023 wśród 129 pracowników – przedstawicieli firm, które korzystają z usługi masażu biurowego min. 12 m.cy.
3. Przeanalizuj działania konkurencji
Poprzez dokładne przyjrzenie się temu, jakie podejścia i strategie wykorzystują inne firmy, możemy zdobyć cenne wskazówki i inspiracje, które pomogą dostosować nasze działania do specyfiki naszej organizacji. Analiza konkurencji pozwala również na ocenę zaangażowania pracowników. Warto dowiedzieć się, jakie opinie wyrażają pracownicy na temat tych inicjatyw oraz jakie korzyści widzą w udziale w Dniach Zdrowia. Czy inicjatywy te są dla nich atrakcyjne i motywujące?
Kolejnym elementem jest również to, czy konkurencja korzysta z usług firm specjalizujących się w organizacji tego typu wydarzeń. Współpraca z ekspertami może przyczynić się do podniesienia jakości i atrakcyjności inicjatyw. Zapewniając powodzenie przedsięwzięcia.
4. Zastanów się nad wsparciem zewnętrznym
Organizacja udanego Wellbeing Day to zadanie wymagające starannej koordynacji. Rozważ zatem współpracę z firmą specjalizującą się we wdrażaniu rozwiązań wellbeingowych do organizacji, posiadającej doświadczenie w kompleksowej aranżacji eventów prozdrowotnych. Firmy takie jak For Good Health posiadają wykwalifikowany zespół ekspertów w dziedzinach związanych ze zdrowiem i samopoczuciem. Współpracują z terapeutami zajęciowymi, specjalistami od zdrowia fizycznego, dietetykami i innymi fachowcami, którzy pomogą dostosować program wydarzenia do indywidualnych potrzeb i oczekiwań pracowników. Co więcej, współpraca z firmą posiadającą kompetencje agencji eventowej, to realne wsparcie projektowe. Począwszy od kreatywnego pomysłu, poprzez zaplanowanie atrakcji, po logistykę i wykonanie. To oznacza, że jako organizator nie będziesz musiał martwić się o techniczne detale czy organizacyjne wyzwania.
5. Promuj wydarzenie
Nie zapomnij o promocji! Do pracowników dotrzesz skutecznie poprzez maile, plakaty czy komunikację bezpośrednią. Jeśli firma korzysta z mediów społecznościowych, dobrym pomysłem będzie udostępnienie postu z krótkim teaseram zapowiadającym zbliżające się wydarzenie. Komunikacja wewnętrzna jest szalenie istotnym elementem promowania wellbeingowych inicjatyw.
6. Pozyskaj opinie
Jakie korzyści przyniosło dla pracowników uczestnictwo w Dniach Zdrowia? Czy zdobyli cenną dla siebie wiedzę? Czy dobrze się bawili? Po zakończeniu wydarzenia zbierz opinie od uczestników. W tym celu udostępnij ankietę satysfakcji. Pozwoli to dowiedzieć się, jakie aktywności pracownicy docenili najbardziej. Ewaluacja działań jest ważnym elementem sukcesu przyszłych wydarzeń prozdrowotnych i gwarancją „nieprzepalenia budżetu”.
Dzień Zdrowia to nie tylko jeden dzień w roku – to symbol zaangażowania firmy w ciągłe doskonalenie jakości życia zawodowego swoich pracowników. Kluczem do sukcesu jest elastyczność i otwartość na innowacje, ponieważ oczekiwania pracowników wobec programów zdrowotnych i dobrostanu ciągle ewoluują.